Udostępnij

Na pierwszy rzut pójdzie współpraca. Jedna rzecz zadziwia mnie w branży masażu – praktycznie nikt nie współpracuje ze sobą, a przecież współpraca ma w sobie wielki potencjał. Dziś będzie o współpracy w sieci…

Na pierwszy rzut pójdzie współpraca. Jedna rzecz zadziwia mnie w branży masażu – praktycznie nikt nie współpracuje ze sobą, a przecież współpraca ma w sobie wielki potencjał. Dziś będzie o współpracy w sieci…

Koncepcja do rozważenia

W celu promocji swoich stron – a przy okazji swoich biznesów – masażyści powinni współpracować, wzajemnie polecając swoje usługi.

Celem takiej współpracy nie jest bezpośrednie polecanie sobie klientów (choć czasami i tak może się zdarzyć), a wsparcie dla pozycji swoich stron w Internecie – szczególnie pozycji w wynikach wyszukiwarki.
 

Czego nam potrzeba?

 
Lista nie jest długa – można ją zamknąć w zasadzie w trzech podstawowych punktach:

  • Strona internetowa
  • Inni masażyści chętni do współpracy (posiadający również swoje strony)
  • Trochę wiedzy na temat zasad skutecznej współpracy w Internecie (tego dostarczy ten artykuł)

Strona internetowa – tak, do wykorzystania opisywanej dziś strategii potrzebna będzie nam strona internetowa. Na tym etapie nie istotne jest dla nas, czy jest śliczna i profesjonalna, wykonana przez nas samych, czy prosta i stworzona po prostu, żeby była. Ważne jest to, żebyśmy ją posiadali i mieli możliwość ingerencję w jej zawartość.

O stronach www będziemy mówić jeszcze niejednokrotnie, gdyż według mnie stały się one obecnie jednym z kluczowych elementów przedstawiania biznesu masażysty i pozyskiwania klienta do przyjścia na pierwszą wizytę. Dlatego, jeżeli nie posiadasz jeszcze strony, to warto zostanowić się nad jej "zdobyciem". Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, zawsze możesz skontaktować się z Redakcją serwisu masażysta – z chęcią poradzimy co i jak.

Inni masażyści do współpracy – no tak, sami ze sobą współpracować nie możemy. Potrzebujemy zebrać innych ludzi – najlepiej masażystów – chętnych do współpracy (czyli do wzajemnej promocji swoich stron). Oczywiście ludzie ci również będą musieli mieć strony www.

Trochę wiedzy na temat zasad skutecznej współpracy w Internecie – jak napisałem wyżej, tego dostarczy niniejszy artykuł.

Jeżeli mamy to, czego nam potrzeba, to możemy przejść dalej. Jednak nawet jeżeli nie mamy jeszcze wszystkiego, proponuję czytać i dowiedzieć się kilku ciekawych, praktycznych i istotnych rzeczy mogących pomóc w promowaniu własnego biznesu i zdobywaniu klientów.
 

Zaczynamy…

 
Od czego powinniśmy zacząć? Aby wszystko można było zrealizować, potrzebujemy przede wszystkim osób chętnych do współpracy – więc od nich zaczniemy.

Kogo powinniśmy szukać?

Moimi faworytami są ludzie:

  • posiadający strony na temat masażu
  • są zainteresowani współpracą we wspólnej promocji
  • jeżeli nie są to masażyści, to nic nie zaszkodzi
  • jednak jeżeli to masażyści, to najlepiej z innych województw (jak najdalej od nas)
  • ich strony są popularne, odwiedza je dużo ludzi
  • strony są wysoko w wynikach wyszukiwania
  • strony wyglądają profesjonalnie i wzbudzają zaufanie
  • strony mają wysoki wskaźnik Page Rank
     

Jak będziemy ich szukać?

To stosunkowo proste. Masażysta może wykorzystać swoich znajomych – nie wierzę, że nie masz znajomych masażystów 🙂 To co jest ważne to fakt, żebyście nie byli bezpośrednią konkurencją. Bezpośrednią oznacza konkurencją ze wspólnego terenu działania – ta technika nie sprawdzi się w wypadku dwóch kolegów prowadzących swoje gabinety na terenie jednego, niewielkiego miasta. Po prostu mogliby zabierać sobie wzajemnie klientów – dlatego zaznaczyłem, że jeżeli masażyści, to działający jak najdalej od nas.

Jeżeli nie mamy możliwości nawiązać współpracy wśród znajomych, możemy:

  • Wykorzystać kontakty np. z tego serwisu – jest tu przecież wielu masażystów i z pewnością znajdziemy kogoś poza naszym obszarem działania. Wystarczy przeglądać profile użytkowników i nawiązać kontakt z interesującymi nas użytkownikami (dlatego warto podawać dane kontaktowe).
  • Skorzystać z wyszukiwarki – przykładowo, chcemy promować stronę na hasło: "masażysta w Szczecinie", wchodzimy więc na google.pl i myślimy nad miastem, które jest daleko od nas, powiedzmy Wrocław –  wpisujemy więc w okienko wyszukiwarki hasło: masażysta we wrocławiu. Wyszukiwarka zwróci nam najlepsze wg niej strony odpowiadające temu hasłu – wchodzimy na, powiedzmy, pierwsze 10 i zdobywamy kontakty do ich właścicieli (i oczywiście kontaktujemy się z nimi wyjaśniając o co chodzi). Strony, które się pojawiły są to właśnie "odpowiednie" dla nas, gdyż w pozycjonowaniu różnił je będzie jeden wyraz – nazwa naszego miasta.

Oczywiście z tych 10 stron prawdopodobnie tylko jedna zgodzi się z nami współpracować, a to dlatego, że nie najlepszym pomysłem jest mieć na swojej stronie dwa takie same linki – np. "masażysta we wrocławiu" prowadzące do dwóch różnych stron.

Szanujmy to – najlepsza jest zasada, kto pierwszy, ten lepszy (choć patrzmy też na pozycję strony). Ze swojej strony również uważajmy również na to, żeby nasz Partner nie reklamował naszym słowem kluczowym konkurencji.

Kontaktując się z właścicielami stron musimy im wytłumaczyć co chcemy zrobić, jakie będą mieli z tego korzyści i podkreślać to, że nic nie tracą (nie ma żadnego zagrożenia).

Możemy się w tym celu posłużyć tym artykułem – jeżeli nie potrafimy dokładnie tego wyjaśnić, wystarczy odesłać właściciela takiej strony do tego artykułu.

[page-break]

Teraz kilka słów wyjaśnienia

Promocja w wyszukiwarkach polega na tym, aby być wysoko na liście wyników, gdy użytkownik czegoś szuka. Przy promocji własnej stron www w wyszukiwarkach chodzi o zdobywanie wartościowych linków przychodzących.

Link przychodzący, to link z innej strony wskazujący na stronę promowaną.

Wartościowy link przychodzący, to link z odpowiedniej strony (popularnej, o tej samej lub zbliżonej tematyce) w odpowiedniej formie (w formie słów kluczowych na jakie się promujemy w wyszukiwarkach).

Odpowiednia strona – jeżeli jakaś strona spełnia co najmniej dwa z poniższych, jest odpowiednia: zawiera treści w jezyku kraju, w jakim promujemy naszą stronę (dla nas optymalnie Polska); treść o masażu lub zbliżona tematycznie do masażu; jest wysoko w wynikach wyszukiwania (na hasła zbliżone do tych, na jakie my sie promujemy); często odwiedzana; ma wysoki Page Rank.

Odpowiednia forma linku – jeżeli ja swoją stronę promuję m.in. na hasło: kurs marketingowy dla masażystów, to linki mogą mieć formę:
    – formę obrazka
    – http://masaz.praktycznymarketing.pl
    – kliknij tutaj >>
    – kurs marketingowy
    – kurs marketingowy dla masażystów
najodpowiedniejszą formą linku dla mnie będzie zdecydowanie link w ostatniej postaci, oraz przedostatniej. Dlatego, że link do mojej strony  "zamknięty" jest w tzw. anchor text zawierający promujące moją stronę słowa kluczowe.

Gdy już znajdziemy chętnych do wspólnej promocji…

No właśnie, co wtedy? Wtedy zaczynamy działać… Musimy na jednej ze swoich podstron wstawić odpowiedni link promujący stronę naszego naszego partnera. Oczekujemy oczywiście tego samego z jego strony, czyli wstawienia linku promującego naszą www.

Często wykorzystuje się do tego celu podstronę w stylu: Ciekawe linku lub Polecam.

Jeżeli takiej nie mamy, to nic nie szkodzi, link będzie wszędzi dobry – ale uwaga, od razu wykluczmy takie strategiczne miejsca na naszej stronie:

  • stronę główną – nie po to staraliśmy się pozyskać użytkownika, żeby od razu podsuwać mu link wychodzący ze strony;
  • stronę z ofertą – bo tu użytkownik ma przeglądać naszą ofertę i nie powinien być rozpraszany
  • stronę kontaktu – to przecież jedna z ważniejszych naszych stron

Dobre do tego typu wymiany linków będą (oprócz wymienionych wcześniej) strony w stylu: O mnie, Informacje o masażach, Porady, Referencje, Współpracuję, itp.

Czy po znalezieniu odpowiedniego miejsca mamy po prostu podać link?

Tak, można tak zrobić, ale żeby wyglądało to "poważniej" proponuję stosować teksty w stylu:

"Gdy będą Państwo gościnnie w [nazwa miasta] i będą chcieli zrelaksować się przy masażu, zapraszam do skorzystania z usług mojego kolegi po fachu, który oferuje [słowo kluczowe jako link] – polecam".

A teraz pełna wersja dla stron obydwu współpracujących stron:

"Gdy będą Państwo gościnnie we Wrocławiu i będą chcieli zrelaksować się przy masażu, zapraszam do skorzystania z usług mojego kolegi po fachu, który oferuje masaż we Wrocławiu – polecam".

Natomiast na stronie partnera – załóżmy masażysty ze Szczecina – pojawiłby się taki wpis:

"Gdy będą Państwo gościnnie w Szczecinie i będą chcieli zrelaksować się przy masażu, zapraszam do skorzystania z usług mojego kolegi po fachu, który oferuje masaż w Szczecinie – polecam".
 

Podsumowanie – wnioski, korzyści

Dlaczego warto stosować opisaną metodę?

  1. jest tania – jedyne zasoby jaki są nam potrzebne to czas i chęci
  2. jest skuteczna – zdobywanie wartościowych linków to jeden z głównych elementów pozycjonowania stron
  3. jest korzystna dla wszystkich współpracujących stron – polecanie usługi masażysty z innego krańca Polski nie odbierze ci klientów, a może zwiększyć ich zaufanie do ciebie ("troszczysz" się o nich, polecasz praktyczne rozwiązania)
  4. nadmiar promocji nie może zaszkodzić – dodatkowa forma promocji tylko zwiększa Twoje szanse wśród potencjalnych klientów szukających usług masażu w Internecie (a takich jest coraz więcej)
  5. jest zdecydowanie lepsza i korzystniejsza niż wymiana linkami w systemach automatycznej (zbiorowej) wymiany, gdyż wówczas możemy dostać linki kompletnie niezwiązane z naszym serwisem (np. hotele, strony z kwiatami, itp.). Poza tym systemy automatyczne najczęściej muszą być umieszczane na stronie głównej serwisu
     

Korzyści ze stosowania tej metody

  • budujemy pozycję naszej strony w wyszukiwarkach – lepsza pozycja oznacza więcej potencjalnych klientów
  • budujemy znaczenie naszej strony w wyszukiwarkach
  • od czasu do czasu może do nas trafić klient z innego miasta, który przyjechał do naszego, a którego polecił nam ktoś ze strony współpracującej z naszą
  • od czasu do czasu my pomożemy jakiemuś naszemu klientowi, który wybierze się do innego miasta (nie będzie musiał szukać)
  • nasza strona wygląda poważnie (nie ma dziwnych linków), przez co nasza oferta również wygląda poważnie
     

To bardzo pożyteczna i dobra metoda promocji naszej strony, a zarazem naszego biznesu.

Zapraszam do komentowania i zadawania pytań – komentarze są do Waszej dyspozycji. Chętnie wysłucham i odpowiem na pytania, chętnie dowiem się, co o tym myślicie…

Jeżeli będę widział, że jest zainteresowanie – to będziemy kontynuować.

Oceńcie i napiszcie również jakie tematy chcielibyście by były poruszane.
 

autor: Piotr.Zajac
link:


Udostępnij

Komentarze

komentarze