Udostępnij

Powstaje system mZebra.pl, który sprawi, że klient będzie mógł się umówić do Ciebie na masaż w 10 sekund – w ogóle nie zawracając Ci tym głowy. Będzie wyposażony w narzędzia do pozyskiwania nowych klientów i zwiększania lojalności tych dotychczasowych.
Obecnie działa już Katalog Masażystów pod adresem mZebra.pl – jeszcze bez możliwości zapisów, ale można już dodać swoją wizytówkę.

Powstaje system mZebra.pl, który sprawi, że klient będzie mógł się umówić do Ciebie na masaż w 10 sekund – w ogóle nie zawracając Ci tym głowy. Będzie wyposażony w narzędzia do pozyskiwania nowych klientów i zwiększania lojalności tych dotychczasowych.
Obecnie działa już Katalog Masażystów pod adresem mZebra.pl – jeszcze bez możliwości zapisów, ale można już dodać swoją wizytówkę.
Jeżeli jesteś zainteresowany tematem – zostaw swojego maila na system.mzebra.pl. Postępy prac możesz śledzić na mzebra.pl/blog.

Skąd pomysł

Od kilku lat jestem klientem masażystów. Czasem chodzę tam dla relaksu. Częściej jednak spotyka mnie sytuacja, gdy po długim siedzeniu w pracy sztywnieje mi bark i potrzebuję natychmiastowej pomocy.

Sięgam po telefon, dzwonię do swojego masażysty… i ten nie odbiera. Wysyłam SMSa z pytaniem czy dziś uda się spotkać. Po 1-2h otrzymuję odpowiedź SMS z propozycją terminu. Sprawdzam kalendarz – mam wtedy spotkanie. Odpisuję z propozycją innego terminu. Gdy masażysta nie ma czasu w żadnym bliskim terminie – wpisuję do Google „masaż warszawa” i powtarzam tę operację aż do skutku. To nie jest wygodne. Oczywiście –  rozumiem, dlaczego masażysta nie zawsze może odpisać/oddzwonić. Sam bym nie chciał, aby podczas mojego masażu masażysta rozmawiał przez telefon czy pisał SMSy.

Moim zawodem jest dbanie o użyteczność (ang. Usability) stron WWW i aplikacji. Co to jest użyteczność? Po prostu wygoda i satysfakcja. Pracowałem dla banków, aby ich klientom wygodniej było zrobić przelew czy wypełnić wniosek kredytowy. Pracowałem dla sklepów internetowych, aby odwiedzający je szybko znaleźli towar pasujący do ich gustu. Pracowałem też dla wydawców, producentów aplikacji mobilnych, operatorów komórkowych i wielu innych. Wszystko po to, aby choć trochę ułatwić życie użytkownikowi, który próbuje skorzystać z ich stron WWW, aplikacji mobilnych czy innych narzędzi.

Różni ludzie – różne potrzeby

W końcu uznałem, że warto stworzyć coś własnego. W głowie miałem wiele pomysłów, ale ten na temat masażu wydawał mi się szczególnie bliski (ból pleców trudno zignorować). Spotkałem się z moim starym znajomym – Pawłem (programistą) i zaczęliśmy się zastanawiać, jak ten pomysł wdrożyć w życie.
Rozwiązanie wydaje się dość proste – rezerwacja terminów przez Internet jest stosowana w wielu branżach. Problem w tym – jak to zrobić tak, aby użytkownicy (zarówno masażyści jak i ich klienci) uznali ten system za na tyle wygodny, że zechcieliby go używać. Dlatego zanim zaczęliśmy cokolwiek programować – spędziliśmy dużo czasu na rozmowach z masażystami i ich klientami. Zauważyliśmy, że nasza aplikacja rozwiązuje problemy każdej z tych grup: masażyści nie tracą czasu na odbieranie telefonów/SMSów, klient może się zapisać na masaż do ulubionego masażysty nawet w sobotę o północy (lub może też poszukać nowego). 

Ale diabeł tkwi w szczegółach. Niektórzy masażyści pracują w pojedynkę, inni w zespołach, jeszcze inni zakładają salony masażu. Niektórzy dojeżdżają do klientów – inni nie. Niektórzy przyjmują klientów tylko z polecenia – inni dowolnych. Niektórzy notują sobie „historię pacjenta” – inni nie przywiązują do tego wagi.

Klienci też różnią się między sobą. Są mniej zamożni, co przede wszystkim zwracają uwagę na cenę i ci, którzy nie żałują nawet 300 złotych za masaż. Chodzą regularnie, albo tylko wtedy, gdy ból pleców stanie się nie do zniesienia. Związują się z jednym masażystą, albo co pewien czas próbują czegoś nowego. Ciągle opracowujemy różne scenariusze i sprawdzamy, czy nasz system sobie z nim poradzi.

Od pomysłu do działającego serwisu

Chcemy, aby system był pomocny zarówno dla masażystów i ich klientów, ale jednocześnie nie przerażał nadmiarem funkcji. By działał przez smartphone’a, laptopa, tablet – a nawet przez SMS.

Obecnie większość pracy analitycznej mamy już za sobą, również wdrożenie jest na zaawansowanym etapie – uruchomoliśmy już katalog wizytówek, gdzie każdy może dodać swój opis, kontakt dla klientów itp.

Planujemy pierwszą wersję systemu zapisów pokazać na przełomie września i października. Z czasem będziemy dopracowywać kolejne funkcje (w tym wersję na smartphone’y). Finalizujemy też rozmowy z inwestorem, który pozwoli nam zareklamować się (tym samym Wasze usługi) szerokim frontem, we wszystkich większych miastach Polski.

Krótki opis aplikacji

Jak sobie wyobrażamy docelowy serwis mZebra.pl?

Obsługa zapisów

  • Ty podajesz wolne terminy, klienci zapisują się sami,
  • Klienci otrzymują przypomnienia o wizytach,
  • W łatwy sposób mogą odwołać lub przesunąć wizytę bez zawracania Ci głowy (ale dostaniesz powiadomienie o zmianie terminu),
  • Bezpiecznie i przewidywalnie – łatwo ustalasz przerwy, urlopy, maksymalną ilość wizyt w ciągu dnia itp.,
  • Otrzymujesz powiadomienia o zapisach,
  • Korzystanie z systemu nie wyklucza możliwości używania tradycyjnego kalendarza.

Pozyskuj nowych klientów

  • Sam decydujesz, czy przyjmujesz klientów tylko z polecenia, czy wszystkich,
  • Bardzo łatwy proces rezerwacji przez aplikację w smartfonie lub Internet,
  • Wystarczy, że jesteś niedaleko osoby, którą rozbolał kręgosłup – wyszukiwarka sama Cię znajdzie,
  • Możesz tworzyć promocje skierowane na pozyskanie nowych klientów:
    Np. „W przyszłym tygodniu rabat 50% dla 5 nowych klientów”

Buduj lojalność

  • „Karta klienta” – do niej wpisujesz, jakie zabiegi wykonywałeś, jakie problemy, uczulenia itp. ma klient,
  • Po pierwszej dobrze ocenionej wizycie klienta pojawiasz się na początku jego listy masażystów,
  • Kieruj promocje do obecnych klientów:
    – „7 masaż gratis”,
    – „50% zniżki na masaż dla klientów, którzy nie byli u mnie od dwóch miesięcy”,
  • Możesz zastrzec, że przyjmujesz klientów tylko z polecenia,
  • Przyjmuj informacje zwrotne, komentarze i ankiety satysfakcji – i zwiększaj jakość usług.

Dla dużych i małych

  • Samodzielni masażyści,
  • Grupa wzajemnie polecających się specjalistów,
  • Salony Masażu.

Łatwo i bez ryzyka

  • Przygotowanie systemu do działania trwa 15 minut – i zawsze możesz liczyć na pomoc naszych konsultantów,
  • Możesz w dowolnym momencie zrezygnować z usługi, nie tracąc dostępu do zapisów. Po Twojej rezygnacji otrzymasz mailem plik ze wszystkimi zapisami, który możesz np. wydrukować.

mZebra.pl – katalog wizytówek
mZebra.pl/blog – blog projektu
system.mzebra.pl – opis docelowej usługi z możliwością zostawienia maila
 

autor tekstu i współtwórca aplikacj
Wojciech Kuśmierek


Udostępnij

Komentarze

komentarze