Udostępnij

Wiele osób marzy o tym żeby szybko i bez większego wysiłku zrzucić zbędne kilogramy. Stąd wielka popularność różnego rodzaju diet cud i zabiegów wyszczuplających takich jak masaże. Wprawdzie dzięki samym masażom nie schudniemy, jeśli nie będziemy racjonalnie się odżywiać i ćwiczyć. Jednak warto z nich skorzystać i potraktować je jako zabiegi wspomagające działanie diety.

Wiele osób marzy o tym żeby szybko i bez większego wysiłku zrzucić zbędne kilogramy. Stąd wielka popularność różnego rodzaju diet cud i zabiegów wyszczuplających takich jak masaże. Wprawdzie dzięki samym masażom nie schudniemy, jeśli nie będziemy racjonalnie się odżywiać i ćwiczyć. Jednak warto z nich skorzystać i potraktować je jako zabiegi wspomagające działanie diety.

Są masaże klasyczne, gorącymi kamieniami, aromaterapeutyczne oraz odchudzające. Te ostatnie wywołują wiele kontrowersji, nie każdy wierzy w ich skuteczność.
Masaż odchudzający wykonywany jest przede wszystkim na brzuchu, udach oraz pośladkach – tam gdzie głównie gromadzi się tkanka tłuszczowa. Polega on na ugniataniu, uciskaniu i oklepywaniu ciała, co jest dość bolesne. Zaczyna się i kończy masażem tzw. bańką chińską – ma to ujędrnić skórę i przygotować ją do właściwej części zabiegu, która polega na bardzo intensywnym oklepywaniu całego ciała.

Ważne jest także zastosowanie kosmetyków antycellulitowych. Masażyści stosują produkty na bazie kofeiny, która wchłania wodę i poprawia przepływ limfy w tkankach. Zadaniem tej części masażu jest rozbicie komórek tłuszczu, usunięcie toksyn z organizmu, polepszenie ukrwienia skóry i mięśni, przez co przyspiesza się przemianę materii.

 Aby efekty masażu były zadowalające, należy skorzystać z ok. 12 regularnych zabiegów.

Jednak sam masaż nie sprawi, że zgubimy zbędne kilogramy. Zawodowi masażyści uważają, że może on być jedynie elementem wspomagającym odchudzanie.
 Nie ma nic lepszego od ruchu i dobrze dobranego jedzenia. Same masaże bez pracy nad sobą nic nie dadzą. Ze specyfikami jest tak samo, jako dodatek mogą pomóc, ale nie zastąpią ćwiczeń czy diety – ostrzega masażysta Jakub Ciombora.

A więc nie możemy oczekiwać ”cudów”, ale regularne masaże mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Poprawiają wydajność mięśni. To z kolei sprawia, że możemy ćwiczyć dłużej, z mniejszym prawdopodobieństwem kontuzji. Nasz organizm wydajniej korzysta z dostarczanych mu substancji odżywczych, co działa stymulująco na wzrost mięśni.

Decydując się na jakikolwiek rodzaj masażu, trzeba pamiętać, że nie przy każdej dolegliwości jest on zalecany. Przeciwwskazania to: choroby skóry, hemofilia, rak, choroby serca, ciąża, menstruacja.
 

Źródło: Wirtualna Polska


Udostępnij

Komentarze

komentarze